ΒΙΝΤΕΟ – Ο Γιώργος Κοντογιώργης στο Cognosco Radio: “Ο ελληνισμός ηττήθηκε το 1821”

Με αφορμή τους εορτασμούς τον επόμενο χρόνο για την συμπλήρωση 200 ετών από την ελληνική επανάσταση του 1821, ο Νίκος Παππάς και ο Μιχάλης Ρέττος συνομίλησαν με τον ομότιμο καθηγητή του Παντείου Πανεπιστημίου, Γιώργο Κοντογιώργη.

Τελικά η επανάσταση πέτυχε; Μήπως τελικά απέτυχε; Ποιος ο στόχος της επανάστασης ; Ποίοι ήταν οι νικητές και ποιοι οι ηττημένοι; Σε ποιες πολιτειολογικές βάσεις οικοδομήθηκε το ελληνικό κράτος ; Πως ιστορείται το ελληνικό έθνος; Ποια η πραγματικότητα του ελληνικού κόσμου πριν από την Επανάσταση ; Γιατί τίθενται σήμερα τέτοια ερωτήματα; Όλα αυτά τα ζητήματα αναλύθηκαν σε βάθος από τον κ. Κοντογιώργη στη συνέντευξη που μας παραχώρησε.

Ακούστε παρακάτω την εξαιρετική συνέντευξη του Γιώργου Κοντογιώργη στο Cognosco Radio:

, , , , ,

1 thought on “ΒΙΝΤΕΟ – Ο Γιώργος Κοντογιώργης στο Cognosco Radio: “Ο ελληνισμός ηττήθηκε το 1821”

  1. Μία μονομερής εξίσου ρομαντική τοποθέτηση,αφού α)παραλείπει,πάλι με δυτική επίδραση,το ελληνορωμαϊκό κεκτημένο που είναι η απάρνηση και η αποστροφή στον ηττημένο αρχαιοελληνικό κόσμο των αντιπαρατιθέμενων πόλεων-κρατών.Ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης,όπως και άλλοι επαναστάτες,μιλούν γιά τους εαυτούς τους και τους λένε “Ρωμιούς”κι όχι Έλληνες,εννοώντας όχι μόνο τη χριστιανική συνιστώσα,αλλά και την εξέλιξη που υπέστη ο πληθυσμός αυτής της χώρας στο πολιτικό επίπεδο.Δεν είναι τυχαίο,που στους πρόναους φιλοτεχνούνται οι θετικές και φυσικά,πάντα ο Μεγαλέξαντρος και ξεχνιούνται οι αρνητικές μορφές της ρωμιοσύνης.
    Και φυσικά,ο ρωμαίος πολίτης ένιωθε αποστροφή γιά τους τρεις τελευταίους σκοτεινούς αιώνες πριν το Χριστό,όταν όχι μόνο όλες οι πόλεις-κράτη στράφηκαν η μία εναντίον της άλλης,αλλά και οι διάδοχοι του Μεγάλου Αλεξάνδρου εξόντωσαν ο ένας τον άλλον. Μη νομίζουμε σήμερα,ότι ο ελληνορωμαίος πολίτης-υπήκοος του ρωμαϊκού κράτους,ένιωθε χαρά γιά τους προγόνους του που όχι μόνο απόδειξαν τα όρια του φαύλου,δήθεν αυτοδιοικητικού και συμμετοχικού συστήματος των πόλεων-κρατών,αλλά και εξόντωσαν ο ένας τον άλλο,αλλά περισσότερο ένιωθε χαρά και ασφάλεια μέσα στο ανεπτυγμένο,πολυεθνικό ρωμαϊκό κράτος που εξελίχτηκε περισσότερο με την αποκάλυψη της νέας ορθόδοξης Θρησκείας.
    β)Ο Καποδίστριας δεν ήταν ο πρόδρομος των αποκεντρωτικών,αλλά των συγκεντρωτικών τάσεων.Το σύστημα των Δήμων,αν λάβουμε υπόψη τους νόμους του,αναιρούσε το παλιό κοινοτικό φαύλο σύστημα της Οθωμανοκρατίας,που ήταν καθαρά διασπαστικό και τοπικιστικό και παρά τα λεγόμενα του καθηγητή,χρησιμοποιήθηκε κατά ένα μεγάλο ποσοστό από τον Όθωνα,όταν και οι Δήμοι και οι Νομοί λιγόστεψαν,όπως λιγόστεψαν οι Δήμοι ως αυτοδιοικητικές μονάδες σε σχέση με τις χιλιάδες κοινότητες που υπήρχαν στον υπόδουλο ελληνικό χώρο.Κι αυτή η μεταρρύθμιση,που δεν περπάτησε ποτέ στην τοπικιστική μάζα,όπου λειτούργησε ο νόμος της αδράνειας,όπως λειτουργούσε επί 400 έτη και στο τέλος,ανάγκασε και το Βενιζέλο να επαναφέρει το σύστημα των κοινοτήτων,το 1912.
    γ)Τελευταίο λάθος του είναι η αναγέννηση μέσα στην επανάσταση,των διασπαστικών φυγόκεντρων τάσεων των διαφορετικών κυρίαρχων θεσμών του ελληνικού έθνους που επικράτησαν και στα χρόνια της παρακμής της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας(1204-1453)που είναι πιό εύκολο να θυμούνται οι Ρωμιοί επαναστάτες,παρά τις διαμάχες των πόλεων-κρατών της Αρχαίας Ελλάδας.Η ντροπιαστική μάχη της Πελαγονίας στα μέσα του 14ου αιώνα,όταν και οι δύο βυζαντινοί στρατοί χρησιμοποίησαν Οθωμανούς μισθοφόρους,μπορεί να εξηγήσει πολύ εύκολα τους εμφύλιους που ξέσπασαν στην επανάσταση κι όχι αυτή η αναδρομή στις ξεχασμένες πόλεις-κράτη που ούτε καν γνώριζαν οι αναλφάβητοι Μεσολογγίτες,Χιώτες,Κάσιοι,Υδραίοι που ήταν εξευγενισμένοι Αρβανίτες κλπ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.