Μερικές συμβουλές για τις Πανελλήνιες

του Παναγιώτη Βασιλόπουλου, Φοιτητή τμήματος Ιστορίας & Αρχαιολογίας στο ΑΠΘ

Ως επιβιωσάμενος* των πανελλήνιων εξετάσεων του΄19 θα ήθελα να μοιραστώ με όσους δίνουν φέτος μερικές συμβουλές προς ψυχική ανάταση, γιατί κατανοώ ότι πολλοί νιώθουν πίεση, άγχος, νεύρα, αισθάνονται μετέωροι και γενικά μια απαράκλητη κατάσταση. Ειδικά τώρα που οι περισσότεροι ξεκινούν τις επαναλήψεις η τις έχουν αρχίσει νωρίτερα, είναι μια κομβική στιγμή καθώς οι δυνάμεις αρχίζουν να φθίνουν και η πίεση φτάνει άπειρα Pascal, αν δεν τα δώσεις όλα τώρα σαν δρομέας αντοχής που τρέχει τα τελευταία 400 μέτρα ως εσχάτου αναπνοής για την νίκη, θα δεις πράγματα απευκταία.

1) Προσηλώσου στον στόχο σου.
Δίνεις πανελλήνιες, γιατί έχεις έναν στόχο για την ζωή σου. Γι’ αυτόν τον λόγο επικεντρώσου στο διάβασμα σου, αλλά βρες και τον χρόνο να κάνεις και κάτι να σε ευχαριστεί ως ευχάριστο διάλειμμα που θα σε ξεκουράζει π.χ. το διάβασμα ενός βιβλίου, ένας χαλαρός καφές με φίλους, άθληση κτλ. Όμως να θυμάσαι πάντα ότι ο χρόνος είναι περιορισμένος, κάνε κάτι προς οικοδόμηση εαυτού και όχι προς αποδόμηση μυαλού. Σίγουρα θα στερηθείς πράγματα αλλά τα αγαθά κόποις κτώνται

2) Οργάνωσε όσο δύνασαι καλύτερα τον χρόνο σου.
Ο χρόνος στην προετοιμασία είναι πολύτιμος, οργάνωσε τον χρόνο σου, ώστε να προλαβαίνεις όσα το δυνατόν περισσότερα, με προτεραιότητα στην μελέτη. Εδώ και οι καθηγητές επιβάλλεται να δείξουν κατανόηση, οφείλουν να μην εξοντώνουν τους μαθητές με πολλές ώρες μαθημάτων και με υπέρογκες ασκήσεις για το σπίτι. Μέτρον άριστον έλεγαν οι αρχαίοι, λάβετε υπόψιν σας δύο πράγραματα, πρώτον ότι οι μαθητές παίρνουν ασκήσεις και από άλλους τρείς καθηγητές και δεύτερον είναι άνθρωποι και όχι μηχανές. Οι ακρότητες δεν θα φέρουν αποτέλεσμα.

3) Ό,τι κάνεις να το κάνεις για εσένα.
Δίνεις τις πανελλήνιες, γιατί έχεις ένα στόχο για τον εαυτό σου, θέλεις να κάνεις κάτι για εσένα, να οικοδομήσεις τον μέλλον σου. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα τουλάχιστον να μην δυσανασχετείς την ώρα της μελέτης, καθώς θα σκέφτεσαι ότι το διάβασμα είναι το μέσον που θα ανοίξει το δρόμο για τον στόχο σου, μη σου πω ότι η ώρα της μελέτης θα περνά ευχάριστα, εάν σκέφτεσαι έτσι. Σε αυτό το σημείο θέλω μοιραστώ μαζί σας την συμβουλή του Ομοτίμου Καθηγητού Αρχαιολογίας Ιωάννη Ακαμάτη, ο οποίος μου είχε πει <<Ό,τι και αν κάνεις στην ζωή σου να το κάνεις με αγάπη>>.Εάν δίνεις, επειδή σε υποχρεώσανε σίγουρα είσαι εκτελών καταναγκαστικά έργα σε Αμελέ Ταμπουρού και αυτή την κατάσταση σίγουρα την φέρεις βαρέως (βλ. παρακάτω συμβουλή)

4) Δείξε φιλότιμο!
Αλήθεια οργίζομαι με άτομα που οι γονείς τους στερούνται πολλά πράγματα για να εξασφαλίσουν το φροντιστήριο του παιδιού τους ή έχουν την οικονομική ευχέρεια και εκείνοι δεν σέβονται καθόλου τον κόπο των γονέων τους. Δεν διαβάζουν ή κάνουν πως διαβάζουν κοροϊδεύοντας τους γονείς τους και τον εαυτό τους, είναι όλη την ώρα έξω ή στον υπολογιστή/κινητό και όταν τους ζητείται ο λόγος για τις πράξεις τους καταφεύγουν στην δικαιολογία της αμετροεπούς επίκλησης συναισθημάτων που δήθεν νιώθουν. Εκεί αναδεικνύεται και το λάθος στην ανατροφή του παιδιού, καθώς δεν το έμαθαν να εκτιμά. Σκέψου ότι οι γονείς σου αγωνίζονται για να σου βάλουν φτερά για να πετάξεις και εσύ δεν τα δέχεσαι. Δεν σκέφτεσαι ότι θα τους στεναχωρήσεις; Τι θα πεις όταν θα βρεθείς απολογούμενος για τις πράξεις σου;

5) ΜΗΝ ΑΓΧΩΝΕΣΑΙ!!!!!!!!!
Το ξέρω δεν θα γυρίσεις το κουμπί και θα φύγει. Ασυνείδητα κάνεις κακό σε εσένα και στην υγεία σου, το μόνο που καταφέρνεις είναι να επιδεινώνεις την κατάσταση (βλέπε παρακάτω).

6) Δεν αρχίζει ούτε τελειώνει ο κόσμος στις πανελλήνιες.
Ζούμε σε μια κοινωνία που οι πανελλήνιες έχουν μυθοποιηθεί. Τις τέσσερεις τουλάχιστον δεκαετίες έχει περάσει στην συλλογική συνείδηση ότι μια επιτυχία στις πανελλήνιες ισοδυναμεί και με επιτυχία στην ζωή, ειδικότερα η νομική και η ιατρική έχουν αποθεωθεί περισσότερο και από τους Ρωμαίους αυτοκράτορες. Επίσης στην συλλογική συνείδηση υπάρχει η πεποίθηση ότι αν μπείς στο πανεπιστήμιο σε περιμένει ζωή χαρισάμενη. Πρώτον επιτυχία στην ζωή είναι ότι γεμίζει κάποιον, τον κάνει δημιουργικό και κυρίως τον κάνει να θέλει να δίνει το είναι του. Θυμάμαι μια φίλη που ρώταγε λίγο πριν κάτσουμε για διάβασμα τους στόχους της ζωής μας και μια συμμαθήτρια είπε να περάσει στις πανελλήνιες. Θα σας φανεί παράξενο αλλά ο στόχος δεν είναι να περάσεις στις πανελλήνιες, τον θεωρώ πολύ λίγο μπρος στις μεγάλες κατακτήσεις που μπορούμε να πετύχουμε, οι πανελλήνιες είναι το μέσο όχι ο στόχος, αν χρησιμοποιήσεις σωστά το μέσο θα πετύχεις τον στόχο. Ο στόχος είναι εκεί που θα περάσεις ως επαγγελματίας πια να παράγεις άξιο και αγαθό έργο. Δεύτερον το να μπεις στην σχολή σημαίνει ότι πρέπει και να την βγάλεις, πολλοί βλέποντας κοντόφθαλμα τα πράγματα ενθουσιάζονται που πέρασαν στην σχολή αγνοώντας ότι έπονται πιο δύσκολες καταστάσεις. Τρίτον η αποφοίτηση δεν σου εξασφαλίζει δουλεία αμέσως, για αυτό μην αγχώνεσαι από τώρα, γιατί έρχονται πιεστικότερες καταστάσεις

7) Ψάξε
Θέλεις να περάσεις π.χ. ιστορικό-αρχαιολογικό, πριν δηλώσεις την σχολή ψάξε στον οδηγό σπουδών το πρόγραμμα σπουδών,δηλαδή τι μαθήματα θα κάνεις στα 4,5,6,7 χρόνια που διαρκούν οι σπουδές σου, ώστε να μην βρεθείς προ εκπλήξεως. Σου συστήνω να δεις τα εργασιακά δικαιώματα που έχεις και τα μεταπτυχιακά που προσφέρονται.

8)Μην αρκείσαι στα λίγα
Η σχολή σου έχει βάση εισαγωγής 8.000 μόρια μην αρκείσαι στο διάβασμα για 8.000 μόρια αλλά δώσε τα δυνατά σου, να είσαι μεστός ορμής, ώστε να πας με το αίσθημα του νικητού και να λές από μέσα σου πάω για τα 20.000. Με αυτόν τον τρόπο θα γράψεις σίγουρα περισσότερο, γιατί σε αντίθετη περίπτωση ενδέχεται να γράψεις λιγότερα μόρια

9.Δώσε ευκαιρία στην σχολή που πέρασες
Θές νομική αλλά περνάς ιστορικό-αρχαιολογικό, μην λες ότι δεν θα πας και θα ξαναδώσεις, αλλά κάτσε ένα τουλάχιστον εξάμηνο να δεις πως είναι η σχολή και τότε αποφασίζεις τι ενέργειες θα πράξεις ή αν ξαναδώσεις εγγράψου στην σχολή, ώστε αν δεν περάσεις να είσαι σε κάποια σχολή. Σκέψου έξυπνα!. Η ζωή έχει εκπλήξεις.

10) Βάλε τις σχολές που θές ανεξαρτήτως μορίων και όσες θες από 10-100 ( ο γράφων έβαλε 11 μόνο).
Όμως πριν την έναρξη των μαθημάτων του φροντιστηρίου και του σχολείου, πρέπει να γίνει μια συζήτηση με τους γονείς και τα παιδία. Αν το παιδί δεν θέλει να σπουδάσει οφείλει να το συζητήσει με τους γονείς του, από την πλευρά τους οι γονείς πρέπει να μην αρχίσουν τις υστερίες και τις κραυγές, άλλα να συζητήσουν μαζί όλοι για το μέλλον του παιδιού με πνεύμα αγάπης και κατανόησης. Έτσι οι γονείς θα γλυτώσουν τα έξοδα του φροντιστηρίου και το παιδί δεν θα νιώσει την πίεση των πανελληνίων και την δαμόκλειο σπάθη των γονέων. Άποψη μου είναι καλό να σπουδάζουμε με την λογική του μαθέ τέχνη και άστηνε.

Συμβουλές προς τους γονείς.
-Μην πιέζετε τα παιδιά σας. Το να νιώθουμε μια Δαμόκλειο σπάθη πάνω από τα κεφάλια μας δεν μας βοηθά, μας αγχώνετε και χωρίς να το καταλάβετε μας φθείρετε.

-Θέλουμε κοντά σας να παίρνουμε δύναμη, κατεβείτε ως τον Άδη μας μαζί μας να είστε μόνο.

-Αφήστε τα παιδία σας να επιλέξουν τις σχολές που θέλουν.
Ναι το παιδί σας ενώ έχει γράψει 19.000 μόρια θέλει να σπουδάσει μηχανικός αυτοκινήτων αντί ιατρός. Αποδεχτείτε το.

Εύχομαι από τα βάθη της καρδίας μου και ολόψυχα να γράψετε όλοι 20.000 μόρια

*επιβιωσάμενος: Μέσο δυναμικό ρήμα. Το υποκείμενο καταβάλει πάσα δυνατή προσπάθεια

, ,

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.