“Συνωστισμός” στο Ζάλογγο: Νέες προσβολές εναντίον της ελληνικής ιστορίας

Του Βασίλη Στοϊλόπουλου (ΑΡΔΗΝ)

Στο Ζάλογγο, «πολλά γυναικόπαιδα, ΑΠΩΘΟΥΜΕΝΑ κατακρημνίζονται»

Έτσι περιγράφεται «ο χορός του Ζαλόγγου» στη χθεσινή έκδοση (ένθετο) του ΒΗΜΑΤΟΣ με τίτλο «ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ 1770-1871», (τόμος 1 /Β΄) από την πανεπιστημιακό Βάσω Ψιμούλη. Και να τι γράφει για το Κούγκι: «Την ίδια ημέρα, 16 Δεκεμβρίου 1803, πρέπει να χρονολογηθεί και η ανατίναξη του καλόγερου Σαμουήλ στο Κούγκι, ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΑΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΤΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ.»

Δύο μόνο παραδείγματα από την ακαταπόνητη προσπάθεια «απομυθοποίησης» της ελληνικής ιστορίας από την αποδομητική σχολή των «νέων ιστορικών» που χτίζοντας τα τελευταία χρόνια το δικό της αφήγημα θέλει να μας επιβάλει και το πότε διαμορφώθηκε η ελληνική εθνική συνείδηση: «Στο ΛΥΚΑΥΓΕΣ του 19ου αιώνα, σε συνθήκες διαμόρφωσης της ελληνικής εθνικής ταυτότητας, …..» (Β. Ψιμούλη).

Για όσους δεν το γνωρίζουν, τέτοιες απόψεις κυριαρχούν πλέον σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και στις αρχισυνταξίες (βλ. ΣΚΑΪ), στους εκδοτικούς οίκους και στις επιφυλλίδες των κυριακάτικων εφημερίδων (βλ. ΒΗΜΑ, «νέες εποχές»). Συγχρόνως όμως διαπερνά, οριζοντίως και καθέτως, όλο το κομματικό σύστημα της χώρας αλλά και τις παρέες των περισσότερων διανοουμένων.

Πριν μερικά χρόνια ο συγγραφέας Γιώργος Καραμπελιάς έγραψε μια μελέτη («Συνωστισμένες στο Ζάλογγο», Εναλλακτικές Εκδόσεις, 2011) καταρρίπτοντας όλες τις εθνοαποδομητικές απόψεις της κας Β. Ψιμούλη που περιλαμβάνονταν στο βιβλίο της «Σούλι και Σουλιώτες» (Εστία, 2006). Όμως φαίνεται στην Ελλάδα πως «ο βιασμός των ιστορικών στοιχείων» συνεχίζεται σταθερά και αμετάβλητα, ουσιαστικά χωρίς αντίσταση. Γι αυτό κι ενόψει της επετείου των 200 χρόνων από την Επανάσταση του 1821 θα δούμε πολλές εκδοτικές προσπάθειες «απομυθοποίησης», αρχής γενομένης από την ίδια την 25η Μαρτίου και το κρυφό σχολειό. Άλλωστε, η επιλογή της κας Γιάννας Αγγελοπούλου-Δασκαλάκη ως επικεφαλής της επιτροπής εκδηλώσεων για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση του 1821 τα λέει ΟΛΑ.

Διαβάστε σχετικά:

Τι επιδιώκουν οι αποδομητές των «εθνικών μύθων»

Αφιέρωμα στην προετοιμασία του 1821 – Σούλι και Σουλιώτες (βίντεο)

Βάσω Ψιμούλη, «Το Ζάλογγο της πατριδογνωσίας»

Κρείττον σιγάν, μια ανταπάντηση στη Β. Ψιμούλη

«Ο χορός του θανάτου»

, , , , , ,

1 thought on ““Συνωστισμός” στο Ζάλογγο: Νέες προσβολές εναντίον της ελληνικής ιστορίας

  1. Eδώ το μοναδικό ίσως, μέχρις στιγμής, ως φαίνεται, Πατριωτικό Σχήμα εν Ελλαδέξ, είναι το Άρδην με τα έντυπα και τις εκδόσεις του. Κριτικές επιστημονικής φύσεως περί των λογής, ιστορικών αντικειμένων, πολλές μπορούμε και πρέπει να εκφράσουμε. Ανεντιμότητα όμως, ΚΑΜΙΑ, στον όλον σχεδιασμό. Ο Καραμπελιάς, διαχυτικός, πληθωρικότατος και ευγενής και ξεροκέφαλος, όσο του επιτρέπουν οι εκάστοτε γνώσεις του και εξ αυτών ο μπούσουλάς του, μιλάει! Και από Αριστεριστής μιλάει. Καταφάσκοντας πλέον στον μοναδικό, αγνό Πατριωτισμό. (Ποιος είναι αυτός, θα ρωτήσετε. Ερώτημα στο μυαλό και τη συνείδηση του καθενός μας.) Ναι, σήμερα μιλάει, έχοντας υιοθετήσει και συγχρόνως ξεράσει, αμβροσία και παντεσπάνι, ξερατά και συκοφαντίες. Όσον ανθρωπίνως, το ερευνητικό του μάτι κάνει κατορθωτό το διαυγές και λαμπερό, το καταθέτει. Και είναι προς τιμήν του. Δεν έχει προηγούμενο ως πολιτευτής. Αλλά ως άνθρωπος, προσωπικά εγώ βρίσκω μεγάλην ομοιότητα να έχει με τον επίκαιρον κ. Τσιόδρα μας. Μοιάζουνε, στην έντιμη και σταδιακήν ευθυκρισία.
    Τώρα μαθαίνω ότι οι Εναλλακτικές (πραγματικά Εναλλακτικές) Εκδόσεις του έβγαλαν στο σφυρί όλα του τα βιβλία. 50% κάτω, ποιος να το πει! Εγώ – δεν κάνω διαφήμιση – ψώνισα καλά, για τα δικά μου βαλάντια. Ε, δε θα βρείτε κι εσείς κάτι, που να σάς γαργαλάει τη μύτη!; Για μπείτε στον πειρασμό, δε θα αντέξετε για ένα μόνον…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.