Με “Κρυφό σχολείο” για τον Παύλο Μελά, προειδοποιούν σύλλογοι Μακεδόνων

Την έντονη αντίδραση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πολιτιστικών Συλλόγων Μακεδόνων (ΠΟΠΣΜ), προκαλεί η περικοπή του κεφαλαίου για τον ήρωα Παύλο Μελά, από την εξεταστέα ύλη στο μάθημα της ιστορίας στα εσπερινά λύκεια της χώρας.


Με επιστολή προς τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, τον υπουργό Παιδείας Κωνσταντίνο Γαβρόγλου και τον πρόεδρο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής Γεράσιμο Κουζέλη, το ΔΣ της ΠΟΠΣΜ ζητάει να μην προχωρήσει το “ψαλίδισμα” της ιστορίας του “Μακεδονικού Αγώνα”, προειδοποιώντας πως σε διαφορετική περίπτωση κάθε σύλλογος – μέλος της, θα λειτουργήσει ως σύγχρονο “κρυφό σχολείο”, προκειμένου η νεολαία -ειδικά της Μακεδονίας- να γίνει κοινωνός της νεότερης ιστορίας του τόπου.
Αναλυτικά η επιστολή της ΠΟΠΣΜ έχει ως εξής :

Με μεγάλη έκπληξη και απορία, πληροφορηθήκαμε ότι αποφασίστηκε η περικοπή της εξεταστέας ύλης στο μάθημα της ιστορίας, για τους μαθητές των Λυκείων. Μετά την έντονη αντίδραση της ελληνικής κοινωνίας, εκδόθηκε ανακοίνωση εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας, στην οποία έγινε απέλπιδα προσπάθεια να δικαιολογηθούν τα αδικαιολόγητα. Αιτιάσεις του τύπου: «Μόνον από την Δ΄ τάξη Εσπερινών Λυκείων αφαιρέθηκε από το μάθημα της Ιστορίας, το κεφάλαιο για τον Παύλο Μελά, στο πλαίσιο της ελάφρυνσης της διδακτέας ύλης. Στην Γ΄Λυκείου το κεφάλαιο αυτό διδάσκεται κανονικά» μόνο θυμηδία προκαλούν και δημιουργούν απορίες και οργή στην ελληνική κοινωνία. Πραγματικά θεωρείτε ότι αυτή η ανακοίνωση παρέχει εχέγγυα δημοκρατικών διαδικασιών και ισότιμης μεταχείρισης όλων των μαθητών; Όπως ίσως δεν γνωρίζετε, οι μαθητές των εσπερινών σχολείων είναι άνθρωποι που αγωνίζονται στον δρόμο της γνώσης και της προσωπικής τους βελτίωσης σε συνθήκες πολύ δυσκολότερες. Είναι ενήλικες με όραμα και πάθος για τη γνώση.

Κυρίες και Κύριοι, το Σύνταγμα της Ελλάδας ορίζει στο άρθρο 16 παράγραφος 2: Η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Κράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες. Εν προκειμένω, ποιοί είναι οι παιδαγωγικοί, επιστημονικοί, διδακτικοί λόγοι, εξ αιτίας των οποίων έγινε η αφαίρεση της συγκεκριμένης ιστορικής περιόδου; Έχει προηγηθεί επιστημονική έρευνα με συγκεκριμένα ερευνητικά ερωτήματα, με αποτελέσματα δημοσιευμένα και ανθεκτικά στην βάσανο της κριτικής; Η ελληνική ιστορία δεν είναι πεδίο άσκησης ιδιωτικών κληρονομικών δικαιωμάτων . Ανήκει σε όλους τους Έλληνες και σκόπιμο είναι η Ιστορία να αντιμετωπίζεται όπως ακριβώς είναι, δηλαδή ως Επιστήμη.

Γνωρίζετε καλύτερα από μας τις πρόσφατες κινητοποιήσεις των μαθητών με κυρίαρχο θέμα την ελληνικότητα της μίας και μοναδικής Μακεδονίας. Επίσης θα έχετε πληροφορηθεί ότι υπήρξαν κάποιοι, οι οποίοι χαρακτήρισαν τους μαθητές ως υποκινούμενους από εθνικιστικές και φασιστικές δυνάμεις . Προσέξτε καλά… τούτα τα παιδιά είναι τα παιδιά του Ελληνικού λαού. Τα ανατρέφουμε με το αίμα της καρδιάς μας και δεν επιτρέπουμε σε οποιονδήποτε περαστικό, καιροσκόπο και ιδεοληπτικό, να τα χαρακτηρίζει με αυτόν τον απαράδεκτο τρόπο. Είναι το μέλλον του τόπου. Περιττό ίσως, αλλά οφείλουμε να υπογραμμίσουμε ότι τον πατριώτη από τον εθνικιστή, τους χωρίζει αστρικό χάος.

Ασκώντας τα εκ του Συντάγματος και των Νόμων απορρέοντα δικαιώματά μας, σας υποβάλλουμε την παρούσα επιστολή/διαμαρτυρία προκειμένου να προχωρήσετε στις οφειλόμενες ενέργειες προκειμένου να μην υπάρξει η άνωθεν κατονομαζόμενη αφαίρεση της ύλης των μαθητών, των όποιων μαθητών! Σε αντίθετη περίπτωση δεσμευόμαστε στη Μνήμη των αγωνιστών του Έθνους ότι ο κάθε σύλλογός μας θα λειτουργήσει ως «κρυφό σχολειό» για να γίνονται τα παιδιά μας ΚΟΙΝΩΝΟΙ της Ιστορίας του Μακεδονικού Αγώνα, μέχρι να επανέλθει η κανονικότητα στην Πατρίδα μας.

ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

, , , , , , ,

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *