Στις 22 Ιανουαρίου το 1965, το C-124 Γκλοουμπάστερ από ένα τραγικό λάθος του πιλότου συνετρίβη στα βράχια του Χελμού με τραγικό απολογισμό 14 νεκρούς.
Το C-124 Γκλοουμπάστερ είχε απογειωθεί από τη στρατιωτική βάση του ΝΑΤΟ στη Βόρειο Ιταλία και είχε με προορισμό το αεροδρόμιο του Ελληνικού. Υπολόγιζε ότι στις 07:00 το πρωί περίπου θα προσγειωνόταν.
Ο καιρός όμως ήταν πολύ άσχημος, σκοτεινιά, μαύρα σύννεφα, η ορατότητα δεν ήταν καθόλου καλή και η πτήση ήταν «τυφλή». Μοναδικός «σύμβουλος» για τον πιλότο ήταν η ραδιοπυξίδα του. Μην ξεχνάτε, μιλάμε για το 1965 όπου τα μέσα ήταν πενιχρά και η τεχνολογία δεν είχε καμία σχέση με αυτή του «σήμερα».
Ο Αμερικανός πιλότος, ο οποίος είχε συνεχή επικοινωνία με τον Πύργο Ελέγχου, ενημέρωσε πως πέρασε τον Ραδιοφάρο της Κορίνθου και άρχισε να κατεβάζει το αεροσκάφος σε ύψος, καθώς ήταν βέβαιος πως ο «δρόμος» για την Αθήνα θα ήταν «ανοικτός» και θα είχε καλή ορατότητα.
Είχε κάνει όμως ένα μεγάλο και όπως αποδείχθηκε τραγικό λάθος… Δεν είχε περάσει τον ραδιοφάρο της Κορίνθου αλλά αυτόν του Άραξου. Έτσι, κατέβασε πολύ νωρίτερα το αεροσκάφος με αποτέλεσμα να συντριβεί στα βράχια του Χελμού.
Η έκρηξη ήταν τεράστια που έγινε ορατή στους γύρω βοσκούς, οι οποίοι έσπευσαν στο σημείο και λίγο αργότερα έφτασαν και οι διασώστες. Κανείς δεν είχε επιζήσει. Καμένα αντικείμενα και ανθρώπινα μέλη είχαν διασκορπιστεί σε διάμετρο 1.500 μέτρων.
Οι εμπειρογνώμονες, είδαν πως ήταν χαλασμένη η ραδιοπυξίδα- ο μοναδικός «σύμβουλος» πτήσης του πιλότου- με τη βελόνα να δείχνει λάθος. Ενδεχομένως από το μεγάλο ηλεκτρικό φορτίο της ατμόσφαιρας. Λάθος τραγικό ήταν και του πιλότου, που δεν σκέφτηκε πως μπορεί να έχει χαλάσει ο δείκτης, οπότε έπρεπε να κάνει έναν δεύτερο έλεγχο του στίγματος που βρισκόταν.
Πηγή:www.gazzetta.gr – –ΚΑΛΑΒΡΥΤΑ NEWS